Prima călătorie: Păreri despre SUV-ul Ineos Grenadier

Categorii: Pickup

Ne place când apar mașini noi pe piață și ne-ar fi plăcut și mai mult să le conducem și să le

testăm capacitățile. Însă cum acest lucru nu e momentan posibil, ne mulțumim și citind

review-uri ale celor mai norocoși care au avut astfel de ocazii. Ba mai mult, le împărtășim și

cu voi.

Construirea unei companii auto de la zero nu este o sarcină ușoară, dar acest lucru nu a

împiedicat Ineos, care, la doar șase ani de la prima discuție despre un succesor spiritual al

Land Rover Defender, a lansat în sfârșit Grenadier.

Informațiile nu au încetat să curgă, iar cei de la Professional Van (norocoșii  )au avut ocazia

de a se apropia de un prototip, de a se juca cu interiorul distinctiv și chiar de a se plimba cu

acest model în Marea Britanie. Au condus chiar și prototipuri off-road, într-o zi înzăpezită

de ianuarie, în Scoția.

Cei de la Professional Van țin să precizeze că nu au apucat să conduceă Utility Wagon, dar în

schimb, au primit cheile ambelor modele Trialmaster cu motor diesel și Fieldmaster Station

Wagon cu motor pe benzină.

Ambele niveluri de echipare sunt submodele ale mașinilor Belstaff (Belstaff este o marcă de

îmbrăcăminte deținută tot de directorul executiv al Ineos, Sir Jim Ratcliffe), care oferă ceva

mai mult spațiu pentru pasagerii din spate în detrimentul spațiului din portbagaj. Modelul

Utility Wagon este construit în jurul vechiului Station Wagon simplu, dar sacrifică în

totalitate scaunele din spate pentru a crea un spațiu de încărcare spațios.

Interiorul Grenadierului nu seamănă cu niciun alt vehicul. Proiectat de Toby Ecuyer - un om

obișnuit anterior cu amenajarea iahturilor - acesta te atrage imediat. Modelul vine cu un

ecran mare de 12,3 inchi în partea superioară a tabloului de bord. Totuși, nu este vorba doar

de un simplu și vechi sistem de navigație prin satelit, deoarece navigația off-road inclusă în

Pathfinder nu acoperă utilizarea pe șosea, sau cel puțin nu în sensul tradițional. În schimb,

este conceput pentru utilizarea off-road, permițându-vă să vă trasați propriul traseu și

punctele de reper pentru a vă putea găsi drumul spre casă.

Comutatoarele de deasupra capului sunt cel mai important punct de discuție al cabinei - și

au fost încă de când au fost dezvăluite pentru prima dată. Acestea sunt destinate funcțiilor

utilizate mai rar și includ butoane pentru blocarea diferențialelor, activarea sau dezactivarea

modului off-road și activarea controlului de coborâre a pantei. În spatele acestora se află

două rânduri de întrerupătoare auxiliare pre-cablate, care permit posesorilor să conecteze

pur și simplu lucruri precum bare de lumini sau un troliu. Totuși, cei de la Professional Van

spun că deși senzația de a folosi pentru prima dată aceste butoane este uimitoare, magia se

estompează puțin prin utilizare. Butoanele nu sunt clare, fiind necesară o răsucire a gâtului

pentru a vedea la ce servește fiecare, iar acest lucru nu s-a îmbunătățit prea mult odată cu

familiarizarea. Butoanele gri similare, cu text și pictograme mici, sunt greu de distins, mai

ales atunci când sunt privite dintr-un unghi destul de ascuțit; poate că un cod de culori ar fi

de ajutor sau mai multe cercuri metalice care protejează butoanele de blocare a

diferențialului.

În rest, există o mulțime de vești bune. Scaunele sunt incredibil de confortabile și de

susținătoare și sunt printre cele mai bune scaune pe care le-am experimentat în orice

vehicul. Deosebit de importantă este partea superioară a panoului ușii, care este plată și

foarte lată - perfectă pentru a-ți odihni un cot obosit, mai ales că se află la înălțimea

potrivită. Poziția de conducere este, de asemenea, excelentă, totul căzând central față de

șofer, cu un decalaj mic spre deloc.

Ineos nu ascunde faptul că Grenadier a fost proiectat mai întâi pentru abilitățile sale off-

road, urmând ca mai târziu să se ocupe și de comportamentul pe șosea. A reușit absolut

perfect partea de off-road la nivelul de bază, lucru testat cu brio de către Professional Van.

Un mod off-road, accesibil prin apăsarea și menținerea apăsată a unui buton de pe acoperiș,

nu schimbă nimic mecanic, dar dezactivează sistemul de pornire/oprire a motorului, senzorii

de parcare și memento-urile pentru centura de siguranță. Când vă aflați pe terenuri cu

adevărat accidentate, va trebui să cuplați diferențele față și spate, dacă sunt montate.

Veți trece prin majoritatea terenurilor fără a avea nevoie de astfel de facilități, deoarece

marele Ineos este capabil să meargă practic oriunde (cel puțin în Marea Britanie). A fost

testat în zone cu lacuri, pe pietriș, coborâri noroioase, drumuri forestiere pline de gheață și

cel mai înfricoșător dintre teste - un deal umed și plin de iarbă, iar Grenadier a trecut prin

toate fără să sară nici o bătaie de cap.

Nici trecerea de la diesel la benzină nu a făcut prea mare diferență, ambele motoare oferind

niveluri bune de cuplu (550 Nm față de 450 Nm) și o viteză de răspuns similară.

Nouă ne-a plăcut ce am citit și dacă vom avea ocazia să conducem un astfel de model cu

siguranță nu refuzăm.

Sursa: Professionalvan.com