Prima călătorie: Păreri despre SUV-ul Ineos Grenadier
Ne place când apar mașini noi pe piață și ne-ar fi plăcut și mai mult să le conducem și să le
testăm capacitățile. Însă cum acest lucru nu e momentan posibil, ne mulțumim și citind
review-uri ale celor mai norocoși care au avut astfel de ocazii. Ba mai mult, le împărtășim și
cu voi.
Construirea unei companii auto de la zero nu este o sarcină ușoară, dar acest lucru nu a
împiedicat Ineos, care, la doar șase ani de la prima discuție despre un succesor spiritual al
Land Rover Defender, a lansat în sfârșit Grenadier.
Informațiile nu au încetat să curgă, iar cei de la Professional Van (norocoșii )au avut ocazia
de a se apropia de un prototip, de a se juca cu interiorul distinctiv și chiar de a se plimba cu
acest model în Marea Britanie. Au condus chiar și prototipuri off-road, într-o zi înzăpezită
de ianuarie, în Scoția.
Cei de la Professional Van țin să precizeze că nu au apucat să conduceă Utility Wagon, dar în
schimb, au primit cheile ambelor modele Trialmaster cu motor diesel și Fieldmaster Station
Wagon cu motor pe benzină.
Ambele niveluri de echipare sunt submodele ale mașinilor Belstaff (Belstaff este o marcă de
îmbrăcăminte deținută tot de directorul executiv al Ineos, Sir Jim Ratcliffe), care oferă ceva
mai mult spațiu pentru pasagerii din spate în detrimentul spațiului din portbagaj. Modelul
Utility Wagon este construit în jurul vechiului Station Wagon simplu, dar sacrifică în
totalitate scaunele din spate pentru a crea un spațiu de încărcare spațios.
Interiorul Grenadierului nu seamănă cu niciun alt vehicul. Proiectat de Toby Ecuyer - un om
obișnuit anterior cu amenajarea iahturilor - acesta te atrage imediat. Modelul vine cu un
ecran mare de 12,3 inchi în partea superioară a tabloului de bord. Totuși, nu este vorba doar
de un simplu și vechi sistem de navigație prin satelit, deoarece navigația off-road inclusă în
Pathfinder nu acoperă utilizarea pe șosea, sau cel puțin nu în sensul tradițional. În schimb,
este conceput pentru utilizarea off-road, permițându-vă să vă trasați propriul traseu și
punctele de reper pentru a vă putea găsi drumul spre casă.
Comutatoarele de deasupra capului sunt cel mai important punct de discuție al cabinei - și
au fost încă de când au fost dezvăluite pentru prima dată. Acestea sunt destinate funcțiilor
utilizate mai rar și includ butoane pentru blocarea diferențialelor, activarea sau dezactivarea
modului off-road și activarea controlului de coborâre a pantei. În spatele acestora se află
două rânduri de întrerupătoare auxiliare pre-cablate, care permit posesorilor să conecteze
pur și simplu lucruri precum bare de lumini sau un troliu. Totuși, cei de la Professional Van
spun că deși senzația de a folosi pentru prima dată aceste butoane este uimitoare, magia se
estompează puțin prin utilizare. Butoanele nu sunt clare, fiind necesară o răsucire a gâtului
pentru a vedea la ce servește fiecare, iar acest lucru nu s-a îmbunătățit prea mult odată cu
familiarizarea. Butoanele gri similare, cu text și pictograme mici, sunt greu de distins, mai
ales atunci când sunt privite dintr-un unghi destul de ascuțit; poate că un cod de culori ar fi
de ajutor sau mai multe cercuri metalice care protejează butoanele de blocare a
diferențialului.
În rest, există o mulțime de vești bune. Scaunele sunt incredibil de confortabile și de
susținătoare și sunt printre cele mai bune scaune pe care le-am experimentat în orice
vehicul. Deosebit de importantă este partea superioară a panoului ușii, care este plată și
foarte lată - perfectă pentru a-ți odihni un cot obosit, mai ales că se află la înălțimea
potrivită. Poziția de conducere este, de asemenea, excelentă, totul căzând central față de
șofer, cu un decalaj mic spre deloc.
Ineos nu ascunde faptul că Grenadier a fost proiectat mai întâi pentru abilitățile sale off-
road, urmând ca mai târziu să se ocupe și de comportamentul pe șosea. A reușit absolut
perfect partea de off-road la nivelul de bază, lucru testat cu brio de către Professional Van.
Un mod off-road, accesibil prin apăsarea și menținerea apăsată a unui buton de pe acoperiș,
nu schimbă nimic mecanic, dar dezactivează sistemul de pornire/oprire a motorului, senzorii
de parcare și memento-urile pentru centura de siguranță. Când vă aflați pe terenuri cu
adevărat accidentate, va trebui să cuplați diferențele față și spate, dacă sunt montate.
Veți trece prin majoritatea terenurilor fără a avea nevoie de astfel de facilități, deoarece
marele Ineos este capabil să meargă practic oriunde (cel puțin în Marea Britanie). A fost
testat în zone cu lacuri, pe pietriș, coborâri noroioase, drumuri forestiere pline de gheață și
cel mai înfricoșător dintre teste - un deal umed și plin de iarbă, iar Grenadier a trecut prin
toate fără să sară nici o bătaie de cap.
Nici trecerea de la diesel la benzină nu a făcut prea mare diferență, ambele motoare oferind
niveluri bune de cuplu (550 Nm față de 450 Nm) și o viteză de răspuns similară.
Nouă ne-a plăcut ce am citit și dacă vom avea ocazia să conducem un astfel de model cu
siguranță nu refuzăm.
Sursa: Professionalvan.com