Pick-up-urile de dimensiuni medii se comportă bine la testele de impact lateral

Categorii: Pickup

Aproape un sfert din toate accidentele mortale care au loc pe șoselele din Statele Unite ale Americii sunt rezultatul unor evenimente cu impact lateral. IIHS și-a actualizat recent procedurile de testare pentru acest tip de accident, în încercarea de a reflecta mai bine realitatea șoselelor noastre pline de SUV-uri. Institutul a publicat la finalul anului trecut rezultatele testelor pentru actuala serie de camionete de dimensiuni medii, cinci din cele șase modele testate obținând un calificativ bun sau acceptabil. Toyota Tacoma a fost singurul model care nu a primit aceste onoruri, primind un calificativ marginal. Iată cum s-a împărțit totul.

 

În iterația anterioară a testului de impact lateral IIHS, o barieră de 3.300 de kilograme a fost proiectată într-un vehicul de testare la o viteză de 50 km/ oră. După ce și-a dat seama că testul nu mai reflecta forțele implicate în accidentele cu impact lateral din lumea reală, IIHS a refăcut procedura. Testul prezintă acum o barieră mult mai mare, de 4.200 de kg, care are ca scop să reprezinte mai bine dimensiunea SUV-urilor de dimensiuni medii care ne împânzesc șoselele. Această barieră este, de asemenea, accelerată la 60 km/ pe oră în cadrul noului test, ceea ce, combinat cu greutatea adăugată, aduce o creștere semnificativă a forței de impact.

Modelele Chevrolet Colorado, GMC Canyon și Honda Ridgeline au primit toate calificative bune în timpul testelor de impact lateral. Structura acestor vehicule a rezistat destul de bine după ce au fost izbite de barieră, deși datele senzorilor au arătat un potențial de fracturi pelviene la toate aceste trei camioane. Nissan Frontier și Ford Ranger au obținut ratinguri acceptabile, deși acest lucru nu este vina structurii sau a celulelor de siguranță ale acestora. De fapt, celula de siguranță a modelului Frontier a rezistat cel mai bine dintre toate. Din nefericire, ocupanții din spate, atât la Frontier, cât și la Ranger, au reușit să intre în contact cu montantul C, în ciuda prezenței airbagurilor cortină. Ca atare, ambele vehicule au obținut note marginale pentru protecția capului ocupanților din spate.

 

Structura și celula de siguranță a modelului Toyota Tacoma nu au fost la fel de bine întreținute ca și concurenții săi din segment. De fapt, impactul a sfărâmat pragul ușii și montantul B până la punctul în care montantul B a fost deplasat la doar câțiva centimetri de centrul scaunului șoferului. Numai acest lucru a determinat IIHS să acorde un rating marginal modelului Tacoma, deoarece elementele structurale au o pondere mare în sistemul de rating general al institutului. Este demn de remarcat faptul că datele au arătat un risc minim de rănire în ciuda deficiențelor structurale ale modelului Tacoma.

 

Tacoma nu este singurul vehicul care are probleme, segmentul sedanurilor fiind mai degrabă dezamăgitor. Nissan Altima, Toyota Camry și Chevy Malibu au primit toate calificative slabe în timpul ciclului de testare a impactului lateral din 2022. Să sperăm că producătorii de automobile sunt dispuși să abordeze aceste probleme de siguranță în viitor, mai ales în condițiile în care continuă să pompeze SUV-uri în ritmuri de neegalat.