Noul Toyota Hilux GR este inspirat din modelele sport prezente la DAKAR

Faimosul pick-up Hilux de la Toyota a concurat de mai multe ori la Raliul Dakar de-a lungul deceniilor. Pick-up-ul de stradă și cel de curse au rămas în mod normal la capetele opuse ale aceluiași spectru, dar drumurile lor se încrucișează odată cu lansarea modelului Hilux GR Sport.

Modelul Toyota Hilux GR Sport dispune de un design sportiv actualizat, un interior îmbunătățit dar și suspensii revizuite, oferind astfel o dinamică de condus mai axată pe drum (spre deosebire de pick-up-ul obișnuit). În ceea ce privește suspensiile îmbunătățite, acestea promit să ofere o experiență plină de satisfacții celor ce o conduc, având control sporit, receptivitate și aderență mai mare.

Vehicul devine mai atractiv odată cu noile caracteristici exclusive de design exterior și interior.

„Toyota Hilux are o reputație legendară pentru duritate și fiabilitate. Acest lucru este valabil nu numai pentru mașina noastră de curse, ci și pentru modelele de serie, inclusiv GR Sport”, explică Nasser Al-Attiyah, pilotul Toyota Gazoo Racing, multiplu campion mondial de Cross-Country Rally și de trei ori câștigător la Dakar.

Toyota Hilux GR Sport: Suspensie îmbunătățită

Deși actualul pick-up Hilux are deja suspensii îmbunătățite față de modelul anterior, GR Sport duce lucrurile mai departe. Modelul se remarcă datorită sistemului de suspensie specific care include amortizoare monotub și arcuri față mai ferme. Toyota ne spune că GR Sport se descurcă mai bine decât Hilux standard.

 

Designul monotub creează o suprafață mai mare a pistonului pentru a oferi o performanță mai bună de amortizare, cu un răspuns mai rapid și o mai bună disipare a căldurii. De asemenea, ajută la menținerea calității performanței uleiului din interiorul unității atunci când conduceți în condiții dificile. Mai punctăm și că arcurile elicoidale din față au fost rigidizate.

Cei de la Toyota spun că în comparație cu modelul standard, modificările aduse oferă îmbunătățiri semnificative în partea de manevrabilitate, inclusiv la unghiul de virare, performanța în linie dreaptă și senzația de aderență.

Cei care folosesc mașina pe teren off-road, se bucură de un diferențial automat și de opțiunea „Active Traction Control”.

În materie de design, o grilă frontală neagră cu modelul „G” și bara orizontală proeminentă în relief cu logo-ul clasic Toyota îl deosebește pe Hilux GR Sport de modelele obișnuite din gamă.

Vehiculul este dotat și cu jante de aliaj, carcase negre pentru oglinzile exterioare, praguri laterale dar și anvelope robuste AT (all-terrain).

Nici interiorul nu a „scăpat” fără schimbări. Aici e suficient să atragem atenția asupra scaunelor noi sport din piele de căprioară combinată cu piele sintetică.

 

Vă mai spunem că modelul va fi disponibil în Europa în vara acestui an, dar încă nu se știu detalii referitoare la preț.