Mitsubishi L200 din 2005 cu putere Lexus V8 sub capotă

Categorii: Pickup

„Răsfoind” paginile instagramului, am descoperit acest pick-up modificat și ne-a atras atenția. Cunoscând piața din SUA, știam că acest model nu poate fi văzut nici măcar pe străzile de acolo, pentru că Mitsubishi nu a mai scos pe piața din SUA un model compact de pick-up din 1996.

Dar, după un research mai amănunțit am constat că acest L200 este unic din mai multe privințe.

Mașina din poze îi aparține lui Justin, care locuiește în UK, în apropiere de Londra. Pentru că inițial pick-up-ul a aparținut familiei sale, Justin a decis să-i aducă anumite schimbări și să îl readucă la viață.

Petrecându-și copilăria în zonele rurale, încă de mic copil a realizat necesitatea unei mașini 4x4, și odată cu trecerea timpului a crescut și pasiunea pentru off-road. În familie, tatăl său a condus un Jeep Renegade din 1990, iar de aici a fost un mic pas până ce modelul 2005 Mitsubishi L200 s-a transformat în acest proiect proiectat pentru off-road.

Are un șasiu puternic și robust, cu arcuri cu lame (de modă veche) în spate și un loc pentru șofer destul de comod și luxos. Poziția de condus este impunătoare, iar garda la sol este suficient de mare. Transformarea a însemnat printre altele și montarea unui Toyota V8 1UZ-FE, cutie de viteze manuală Pajero Super Select cu 5 trepte, cutie de transfer 4×4 pentru a putea funcționa fără probleme. Noi credem că rezultatul este cu adevărat uimitor ????

Într-un interviu, Justin povestea cu mândrie și pasiune despre mașina lui și mai ales despre procesul prin care pick-up-ul a devenit un model care atrage privirile oricui.

Deși în primii 3 ani toate modificările aduse mașinii au fost din pură necesitate, abia apoi a apărut ideea de „mai mult”. Cei care fac trasee off-road știu cu siguranță că după fiecare ieșire de weekend, mașina necesită reparații și/sau îmbunătățiri, nu? 

Abia când Justin a decis să schimbe motorul lent diesel 2.5 4banger, a început să construiască pick-up-ul astfel încât să fie o parte overlander și o parte show truck.

Nu a fost deloc ușor pentru că piesele pe care și le-a dorit nu se găseau pe piață. Astfel că, multe din părțile metalice și barele de protecție au fost făcute „handmade” de către prieteni.

În interviu Justin spunea că adoră sunetul acestei mașini. Pentru că nu îl putem auzi, îl credem pe cuvânt. În UK cam toată lumea are un Land Rover (care nu este deosebit de rapid), iar impactul pe care îl are pick-up-ul lui Justin mai ales când se află în mișcare, cu siguranță ia o mulțime de oameni prin surprindere.

Cu așa mașină Justin merge cam o data pe lună la off-road. Noi am fi mers săptămânal, dar înțelegem lipsa timpului liber ????

Și acum să trecem la câteva detalii mai tehnice despre motor: un motor de schimb Lexus 1UZ-FE reconstruit, cuplat la cutie de viteze manuală Pajero Super Select cu 5 trepte și cutie de transfer 4x4, cu evacuare, admisie și pompă de combustibil Walbro. Sistemele de răcire cu ulei și apă au avut nevoie de multă muncă pentru ca marele V8 să funcționeze într-un compartiment pentru motor conceput pentru un diesel 4banger.

Pick-up-ul este înălțat și are suspensii modificate și are niște roți simple dar eficiente, cu cauciucuri Kumho de 33” pentru noroi.

Justin a lucrat ceva și la partea de exterior: bare personalizate în față, suport personalizat pentru roata de rezervă, troliu Winchmax de 13 000lbs cu cablu sintetic, și să nu uităm de grafică personalizată pe partea laterală. Cât despre interior, scopul a fost să păstreze aspectul vechi de 15 ani cât mai nou.

Dacă vreți să îl urmăriți pe Justin și să vedeți întreg procesul de transformare, dați-i un follow pe Instagram aici: https://www.instagram.com/l200_v8_adventure/

Ne place să citim povești ale oamenilor pasionați de off-road, așa că dacă știți și voi unele interesante, le așteptăm pe adresa noastră de e-mail.