Ford & Toyota domină nișa, în timp ce Renault, Nissan/Mercedes ies de pe piata

Categorii: Pickup

„Încercarea de a-i „converti” pe europeni către pick-up-uri a fost o greșeală”, susține analistul JATO Felipe Munoz. Așa să fie? 

Americanii iubesc aceste mașini și îmbină utilul cu plăcutul conducându-le zilnic, fie la muncă, fie în vacanțe, ceea se reflectă și în vânzări. Când vine vorba de Europa, lucrurile (și mentalitatea) se schimbă. Puțini oameni se gândesc să conducă această mașină în scopuri de agrement, ei preferând mașinile mici, mai ieftine și mai practice pentru a-și transporta bunurile.  

O analiză recentă cu date de la JATO Dynamics arată că se întâmplă schimbări semnificative pe piața europeană de pick-up-uri.

Ford și Toyota domină nișa, în timp ce Renault, Nissan și Mercedes ies de pe piață.

Deși anul 2017 a început optimist după ce Renault și Mercedes și-au lansat pick-up-urile, acest lucru nu s-a tradus și în creșterea segmentului de nișă, Ford Ranger fiind cel mai bine vândut pick-up din Europa în primul trimestru.

Eșecul de pe piața Europeană de pick-up-uri care nu s-a ridicat la așteptările prezise acum patru ani, i-au determinat pe producătorii de automobile să părăsească piața, lăsând Ford și Toyota singurele mărci cu vânzări decente.

Potrivit datelor de la JATO Dynamics, anul trecut pick-up-urile au reprezentat doar 6.9% din segmentul LCV, cu vânzări de 116, 280, în scădere cu un procent față de 2017. Deși se preconizau vânzări care să depășească 200 00 în 2018, acestea au crescut doar până la 165.785, iar în 2019 au scăzut la 159.280.

Renault și Mercedes au ieșit de pe piața pick-up-urilor după ce nu au reușit să atingă vânzări semnificative în zonă.

Renault Alaskan și Mercedes X-Class au fost construite la fabrica Nissan din Barcelona alături de Navara, ca parte a unui plan de creștere comercială în Europa a modelelor NIssan.

Decizia Nissan de a închide fabrica la finalul acestui an ridică semne de întrebare cu privire la viitorul lui Navara, modelul care se află pe locul 4 în topul vânzărilor pick-up-urilor din primul semestru al acestui an, conform datelor JATO. Deși un alt punct de producție a modelului NAVA se află în Tailanda, se pare că versiunile face-lift create acolo nu vor înlocui piața din Europa.

Pe de altă parte, este posibil ca și Mitsubishi să iasă de pe piață.

În 2020 brandul anunța că va ieși din Europa însă a continuat vânzările pe anumite piețe, spunând că va oferi modele de la brandul înrudit Renault, care vor avea emblema Mitsubishi din 2023.

Nu este clar dacă Mitsubishi va continua să vândă modelul L200, al 3-lea în topul vânzărilor pick-up-urilor în primul semestru al acestui an, însă un purtător de cuvânt al companiei a subliniat faptul că vehiculul depășește cele mai recente reglementări Euro 6d-temp.  În altă ordine de idei, Mitsubishi a vândut L200 către Fiat, după semnarea unui acord cu marca italiană, însă fără succes. 

Ford câștigă teren

Cu toate acestea, ieșirile de pe piață a brandurilor de mai sus nu poate însemna decât vești bune pentru cei de la Ford, liderii în vânzări ai primului semestru din acest an cu modelul Ranger, urmat apoi de Toyota Hilux.

Ford Ranger

Ford oferă clienților versiuni Ranger cu cabină simplă, cabină extinsă și dublă. Cu toate acestea, în primul semestru 89% din modelele vândute au fost cu cabină dublă, 5 locuri și 4 uși, dintre care 78% au fost modele cu specificații avansate precum Wildtrak și Raptor, toate modele cu tracțiune integrală.

Oamenii tind să cheltuiască bani nu doar pe mașină, ci și pe accesoriile cu care o echipează ulterior (și noi putem confirma asta ???? )

Anul viitor Ford va lansa un nou model de Ranger care a fost dezvoltat alături de un nou Volkswagen Amarok ca parte a unei alianțe între cele două companii. Cele două modele vor fi proiectate la fabrica Ford din Africa de Sud.

După un deceniu de vânzări lente, VW a încetat producția modelului Amarok la fabrica din Hanover, Germania încă de anul trecut. Aceasta alăturare de forțe va oferi ambelor branduri multe beneficii la nivel global.

Cei de la VW au comunicat în luna martie că noul Amarok va fi cu siguranță diferit în materie de design față de Ranger.

Un aspect care poate îngreuna situația rămâne cel al emisiilor de CO2. Pentru reducerea acestora soluția ar fi trecerea la pick-up-uri electrice, însă asta implică costuri ridicate. Dacă tendința în Europa va fi către emisii -zero, cu siguranță pick-up-urile nu vor face excepție.

 Ți-ai schimba pick-up-ul cu unul electric?