Cum influențează tractarea pickup-urilor electrice-Hummer EV, Rivian R1T și Ford
Pick-up-urile electrice sunt rapide și au un cuplu motor incredibil de mare, ceea ce înseamnă că au o capacitate de tractare excelentă. Dacă sunteți interesat de oricare dintre cele mai interesante pick-up-uri electrice disponibile sau care vor fi disponibile în curând și intenționați să faceți "treaba cu pick-up-ul", veți dori să știți cât de mult poate tracta un astfel de vehicul electric și până unde.
Anul trecut, la evenimentul inaugural al celor de la Car & Driver despre modelele electrice ale anului, , nu a existat niciun vehicul care să poată tracta mai mult de 5 tone. Acum există trei astfel de vehicule: GMC Hummer EV (capacitate de tractare de 7.500 de kilograme), Ford F-150 Lightning (maxim 10.000 de kilograme) și Rivian R1T (11.000 de kilograme). Pentru a evalua acest fenomen emergent de tractare electrică, cei de la Car & driver le-au atașat pe fiecare dintre ele la aceeași încărcătură, o rulotă care cântărește 6100 kg, genul de remorcă pe care o familie de patru persoane ar putea să o ia în vacanța de vară.
Toate cele trei pick-up-uri au fost conduse în aceeași zi de vară, pe aceeași temperatură, pe aceeași buclă de autostradă plată, la 70 de km/h.
Și care sunt concluziile?
Aceste noi pick-up-uri electrice sunt niște tovarăși de tractare minunați, ajutați de o putere și un cuplu masiv care permit o integrare ușoară în fluxul de trafic interstatal, iar greutatea lor mare la gol (între 6855 de kilograme pentru F-150 și 9640 de kilograme pentru Hummer) conferă o stabilitate impresionantă atunci când transportă o remorcă de trei tone. Dar nu veți dori să mergeți prea departe, deoarece o baterie plină vă va duce doar 160 de kilometri cu Lightning, 110 kilometri cu R1T și 140 de kilometri cu Hummer. Deși Hummer consumă electricitate în cel mai mare ritm dintre cele trei, pachetul său de baterii considerabil mai mare compensează cu mult diferența.
Există totuși câteva particularități. EV-urile pot fi uneori capricioase la încărcare; Lightning a fost setat să se încarce până la capăt, dar s-a oprit la 94%. Cu toate acestea, chiar și creșterea rezultatului său cu cele 6 procente lipsă nu îl propulsează dincolo de următorul interval de 10 mile. Viteza de croazieră adaptivă este disponibilă în timpul remorcării în Hummer și Lightning, dar nu și Super Cruise sau BlueCruise hands-free, în timp ce Rivian nu va permite deloc utilizarea controlului adaptiv al vitezei de croazieră. Toate aceste pick-up-uri au controllere de frânare a remorcii integrate, dar niciunul nu este disponibil cu oglinzi de remorcare mai mari, care ar îmbunătăți vizibilitatea cu prețul unei rezistențe aerodinamice ceva mai mari.
În cazul tuturor celor trei camionete, autonomia în timpul tracțiunii a fost mai mică de jumătate din cea obținută la o viteză de croazieră cu o încărcătură ușoară la 130 km/h. Dar Hummer s-a descurcat cel mai bine, iar Rivian, care s-a descurcat cel mai prost, a fost cel mai mic și, prin urmare, a fost relativ mai puțin afectat de remorca blocată.
Numărul de motoare și dimensiunea bateriei vor determina cât de mult poate tracta un pick-up electric. La fel cum cifrele se schimbă în cazul în care un camion cu motor twin-turbo V6, V8 sau diesel.