Conceptul off-road Dacia Manifesto are vibrații de GMC Hummer EV la scară redusă

Categorie : Pickup

Dacia este o marcă pe care cu siguranță o cunoaștețiChiar și așa, când această marcă românească a prezentat ceea ce arată în esență ca un GMC Hummer EV cu două locuri la scară redusă, cu un pic de Lunar Rover mixat, nu poți să nu o remarci. Dacia Manifesto este prezentat ca fiind "Laboratorul viu al Dacia" și este gata să abordeze orice teren, demonstrând în același timp noi tehnologii potențiale pentru viitoarele mașini de serie.

La fel ca Volkswagen, Dacia a fost inițiată pentru a crea o "mașină a poporului" în România în anii 1960. Spre deosebire de Volkswagen, Dacia a licențiat un alt design - Renault 8 - pentru a crea Dacia 1100. Astăzi, Dacia este o filială a Renault, dar a rămas o marcă mai degrabă pedestră, cu modele precum Sandero, fostul "iubit" al gazdei de la "Top Gear" James May, și crossover-ul Duster. De aceea, Manifesto este destul de neobișnuit de văzut de la Dacia, deoarece nu seamănă deloc cu mașinile de uz cotidian pentru care marca românească este mai cunoscută. De fapt, nu arată ca un vehicul făcut doar pentru a traversa această planetă. Ideea este, ca în cazul majorității conceptelor, de a prezenta câteva tehnologii, materiale și idei noi pe care Dacia (și probabil Renault) va dori să le folosească în viitoarele vehicule care vor intra în producție.

 

Acest concept este unul inedit, care a folosit câteva idei cu adevărat ieșite din comun, cum ar fi anvelope fără aer, panouri de caroserie din plastic reciclat numite "Starkle", material pentru tabloul de bord cu dopuri de plută (pentru a putea fixa hărți și notițe direct pe mașină), un capac de marfă din material textil pentru portbagaj, un troliu integrat și lipsa totală a ușilor și a ferestrelor. Probabil că cel mai interesant aspect sunt scaunele, deoarece arată ca ceva desprins direct dintr-un rover lunar al NASA. Căptușeala scaunelor este fixată cu curele cu chingi și catarame cu eliberare rapidă și poate fi desfăcută pentru a fi folosită ca sac de dormit sau poate fi scoasă pentru a spăla interiorul cu furtunul atunci când se murdărește și se umple de noroi.

Pentru a vă păstra încărcătura în siguranță, Dacia a prezentat, de asemenea, noul său sistem "YouClip", care arată ca niște panouri de tip "pegboard", care utilizează corzi elastice pentru a lega lucrurile de părțile laterale, de acoperiș și de interior. Dacia spune că YouClip va fi o caracteristică încorporată în viitoarele modele. O altă caracteristică potențială pe care am putea să o vedem pe viitoarele Dacia este sistemul "Bring-Your-Own-Device", care folosește smartphone-ul ca ecran de infotainment și se integrează cu sistemul de computer de bord Manifestos - un lucru pe care câțiva constructori auto l-au încercat, cum ar fi Smart cu sistemul său de infotainment Cross Connect.

 

Un alt lucru interesant este utilizarea unor lumini unice, una pe partea frontală și una care se află între tetierele scaunelor. Potrivit Dacia, Manifesto folosește o singură sursă de lumină, este alcătuită din mai multe LED-uri și este amplasată în partea frontală, chiar sub dispozitivul de iluminare frontală care devine comun pe toate vehiculele electrice. Aceasta poate fi chiar detașată pentru a fi folosită ca lanternă. Deoarece Dacia a conceput Manifesto ca fiind mașina de exterior supremă, acesta are, de asemenea, o baterie de 2,25 kWh care poate fi detașată pentru a fi utilizată pentru a alimenta orice lucru care utilizează o priză de uz casnic.

 

Acest concept este revigorant - un concept de buggy care ar arăta ca acasă în România sau chiar pe Lună și care ar putea funcționa pe ambele suprafețe datorită faptului că este un vehicul cu propulsie electrică. Ar trebui doar să vă furnizați propriul costum ecologic care să încapă în interiorul Manifesto. Sperăm ca Manifesto să ajungă în producție, cumva, chiar și doar ca un UTV EV de mari dimensiuni și folosind anvelope convenționale. 

 

Manifesto pare prea distractiv pentru a sfârși doar în stadiul de concept, nu?

Produs adăugat la lista de favorite