Cele mai rapide pick-up-uri
Fără încărcătură, multe pickup-uri sunt de fapt destul de ușoare, ceea ce le conferă un raport putere-greutate foarte bun. În timp ce cuplul de încărcare la viteze mici (și angrenajul adecvat) reprezintă de obicei prioritatea unui pick-up, din când în când, producătorii își înzestrează modelele utilitare cu niveluri surprinzătoare de putere de accelerare.
Mai jos este o listă a celor 10 camioane de serie cu cea mai rapidă accelerație pe care cei de la MotorTrend le-au testat vreodată. (În timp ce majoritatea oamenilor vor apela la sintagma "cele mai rapide camioane", "rapid" se referă la viteza generală, în timp ce "cel mai rapid" se referă la accelerație - punctul central al acestei liste).
Conform bazei lor de date de testare, MotorTrend a clasificat fiecare pick-up în funcție de timpul de la zero la 100 km/h. În cazul în care mai multe camioanete aveau același timp de la 0 la 100 km/h, atunci rezultatul din sfertul de milă era cel care stabilea diferența. De la pick-up-uri de stradă, la autospeciale off-road care rulează în deșert, la camionete de lux bine echipate și chiar la un EV, fiecare intrare în top 10 este extrem de rapidă pentru un pick-up. Iar unele sunt rapide după orice standard.
2016 GMC Sierra Denali 4X4 | 5.8 sec la 60 MPH
Având motor V-8 de 6,2 litri, dar cu o cutie automată cu opt trepte, Sierra Denali a atins 60 de km/h puțin mai repede, cu un timp de 0-60 de km/h de 5,8 secunde și un sfert de milă de 14,2 secunde la 97,1 km/h.
2009 Dodge RAM Sport R/T | 5.7 sec la 60 MPH
Pe vremea când RAM făcea parte din marca Dodge, camionul sport R/T era unul dintre cele mai rapide pick-up-uri de pe stradă. Pick-up-ul cu o singură cabină era propulsat de un motor Hemi V-8 de 5,7 litri cu 390 CP și 407 lbs-ft. Chiar și cu o cutie automată cu cinci trepte, vechiul R/T a înregistrat un timp de 5,7 secunde de la 0 la 100 de km/h în timp ce parcurgea sfertul de milă în 14,4 secunde la 93,4 km/h.
Ford F-150 Raptor Supercab 2017 | 5,2 secunde până la 100 km/h
Poate că are o greutate solidă de 5.661 de kilograme, dar Raptor 2017 cu specificații off-road atinge 100 km/h în 5,2 secunde și este primul de pe listă care a depășit pragul de 14 secunde pentru sfertul de milă, cu un timp de 13,9 secunde la 97,3 km/h. Motorul său EcoBoost V-6 biturbo de 3,5 litri dezvoltă o putere puternică de 450 CP și 510 lb-ft și este susținut de o cutie automată cu 10 trepte.
2004 Ford F-150 SVT Lightning | 5.1 sec la 60 MPH
F-150 Lightning este cel mai rapid camion Ford de serie pe care MotorTrend l-a testat vreodată și primul de pe listă care a depășit 100 mph în sfertul de milă, cu o viteză de 102 mph, trecând linia de sosire în 13,6 secunde. Sub capotă se află un V8 supraalimentat de 5,4 litri care dezvoltă 380 CP și 450 lb-ft, care direcționează puterea către roțile din spate prin intermediul unei cutii automate cu patru trepte și care propulsează Lightning până la 100 km/h în 5,1 secunde.
2004 Dodge RAM SRT-10 | 4.9 sec la 60 MPH
Probabil cel mai nebunesc pick-up de stradă de serie construit vreodată, RAM SRT-10, propulsat de Viper, intră cu ușurință pe listă cu un timp de la 0 la 100 km/h de 4,9 secunde și un sfert de milă de 13,2 secunde. Propulsia acestui RAM special este asigurată de un imens V-10 de 8,3 litri care dezvoltă 500 CP și un cuplu de 525 lb-ft. Cea mai bună parte? Camionul a fost disponibil cu aceeași cutie manuală cu șase trepte folosită la Viper. Oricât de impresionant ar fi un 0-60 de sub 5,0 secunde, există totuși un camion mai rapid. Totuși, viteza de 107,1 mile pe oră a modelului SRT-10 este cea mai rapidă de pe listă.
2008 Toyota Tundra TRD Supercharged | 4.4 sec la 60 MPH
Deși au trecut mai bine de 10 ani, camionul sport Tundra TRD Supercharged din generația anterioară este încă unul dintre cele mai rapide camioane de serie pe care MotorTrend le-a testat vreodată. Piesele TRD, inclusiv supraalimentarea, nu au anulat garanția vehiculului nou Tundra și au fost comandate și instalate la reprezentanță. Cu un timp de la 0 la 100 km/h de 4,4 secunde și un sfert de milă de 13,0 secunde la 106,3 km/h, Tundra a preluat cu ușurință coroana de pick-up rapid în momentul în care a fost testat inițial. Motorul V8 supraalimentat de 5,7 litri producea 504 CP și 550 lb-ft și era cuplat la o cutie automată cu șase trepte.
2021 RAM 1500 TRX | 4,1 sec până la 100 km/h
Acest lucru chiar nu ar trebui să surprindă pe nimeni. RAM 1500 TRX a intrat în scenă în 2020 cu un V8 supraalimentat de 6,2 litri și 702 CP sub capotă. Acest lucru a propulsat instantaneu pickup-ul off-road în fața lui Ford F-150 Raptor, care până în prezent încă folosește un V-6 twin-turbo de 3,5 litri și nu are o opțiune de motor V-8. (Raptor-ul original oferea un V-8 de 6,2 litri - unul aspirat natural.) Cu 252 de cai putere în plus la bord, RAM TRX îi ia fața lui Ford pe banda de accelerație, atingând 100 km/h în doar 4,1 secunde;
2022 Ford F-150 Lightning EV | 3,8 secunde până la 100 km/h
Ford F-150 Lightning 2022 nu arată ca ceva special – dacă ne referim la design. F-150 este cel mai bine vândut vehicul din America. Lightning este un F-150 cu motor-ectomie, îmbunătățit cu baterii mari și motoare electrice. În configurația Lariat, ușoară și slabă (relativ vorbind), pachetul este bun pentru un timp de 0-100 km/h de doar 3,8 secunde - fiind mai rapid decât oricare dintre vehiculele pe benzină de pe această listă. Cu o astfel de accelerație, nu e de mirare că vehiculele electrice sunt viitorul.
2022 Rivian R1T | 3.1 sec până la 100 km/h
În timp ce RAM 1500 TRX folosește puterea brută, de modă veche, alimentată cu benzină, Rivian R1T recurge la o abordare de școală nouă. Acest pick-up complet electric folosește patru motoare electrice - unul pentru fiecare roată - care pompează o putere combinată de 835 CP și un cuplu de 908 lb-ft, alimentate de un pachet de baterii de 135 kWh. Deși este greu, puternicul R1T își folosește totuși cuplul instantaneu și avantajele de tracțiune ale celor patru roți acționate individual pentru a atinge 100 km/h în numai 3,1 secunde.
Cu anvelopele sale de teren disponibile montate, R1T ajunge la 100 km/h în 3,2 secunde. Ca și cum Rivian ar avea nevoie de un punct de departajare - este cu o secundă mai rapid la 100 km/h decât TRX - timpii pentru sfertul de milă sunt de 11,6 secunde (la 110,8 mph) cu anvelope de șosea și de 11,7 secunde (la o viteză mai mare de 111,2 mph) cu anvelope de teren. Aceste cifre se află adânc în teritoriul Porsche și cu mult înaintea oricărui camion alimentat cu benzină de pe piață.
2022 GMC Hummer EV | 3.0 sec până la 100 MPH
Orice mașină care ajunge de la zero la 100 km/h în 3,0 secunde este impresionantă. Acum, luați în considerare faptul că Hummer EV este un camion care cântărește 4,5 tone și vă puteți lăsa uimiți. MotorTrend a obținut performanța de a ajunge la 100 km/h în trei secunde într-un model Hummer EV Edition 1, care primește trei motoare electrice pentru o putere combinată de 1.000 CP și 1.200 lb-ft de cuplu. Aparent, atâta putere este suficientă pentru a împinge noul pick-up Hummer, blocabil, gre, până la 1,5 km pe minut mai repede decât orice alt pick-up de serie existent. Nu este surprinzător faptul că, deși Hummer, mai mare și mai puțin aerodinamic, bate Rivian R1T până la 100 km/h, pierde în sfertul de milă în fața mașinii mai mici și mai ușoare cu 0,1 secunde și 6 mile pe oră. Totuși, o cursă de 11,7 secunde și 105,4 mile pe oră este uluitoare.
Voi ce pick-up-uri rapide ați condus?