Adio Hemi V-8! Ram 1500 din 2023 va avea probabil motor Hurricane de 3.0 litri

Categorii: Pickup

Adio Hemi V-8! Ram 1500 din 2023 va avea probabil motor Hurricane de 3.0 litri, twin-turbo l-6 Avem vești mari pentru fanii modelelor RAM, dar mai ales pentru cei care sunt curioși despre modelul din 2023.
Nouățile ofiale spun că motorizarea V-8 Hemi de 5,7 litri este cel mai probabil exclusă din Ram 1500 2023.

Dar ce motor va avea? Hurricane va fi o familie a unei noi motorizări twin-turbo cu motoare de 3.0 litri l-6, ce va oferi performanțe mult mai bune.
Cei de la Stellantis spun că va funcționa ca un V-8 la remorcare, având o economie de combustibil cu 15% mai bună.

Producătorul auto mai spune că vor exista două versiuni diferite ale acestui motor, una reglată pentru ieșire de înaltă performanță (HO)
și una pentru ieșire de performanță standard (SO).

Potrivit unui comunicat de presă Stellantis, versiunea HO va fi „optimizată pentru o performanță excelentă (mai mult de 500 de cai putere)
menținând în același timp o economie semnificativă de combustibil în timpul utilizării intense, cum ar fi remorcarea” Pe de altă parte versiunea SO va fi „optimizată pentru economia de combustibil”, inclusiv utilizarea circulației răcite a gazelor de eșapament (EGR),
oferind în același timp putere și cuplu îmbunătățite (mai mult de 400 de cai putere).


Motorul este configurat pentru a putea fi utilizat ulterior în varianta electrică, dacă ne gândim la modelele hibride.
Dar de ce dispare modelul Hemi V-8? Motivul este simplu: standardele globale de emisii. Știm foarte bine despre standardele Euro 6 și despre obiectivele
companiilor de a reduce emisiile cu 50% până în 2030. Așadar, un motiv destul de plauzibil, nu?

Chiar și China, cea mai mare piață de automobile din lume, adoptă standardele Euro 6. Companiile pur și simplu nu mai doresc să construiască motoare diferite pentru piețe diferite și asta înseamnă un model de business bun.  

În forma sa actuală Hemi V-8 nu poate îndeplini aceste standarde de emisii mai scăzute

În schimb, companiile se îndreaptă către motoare turbo de cilindre mai mici, care returnează imediat o reducere de 40% a emisiilor - așa cum a fost cazul Toyota Tundra din 2022.

În timp ce unii vor dori o versiune hibridă a unui V-8 sau mai multe trepte de transmisie pentru a ajuta la reducerea emisiilor, realitatea este că V-8 pur și simplu nu o poate face.

Aceste motoare vor fi înlocuite cu motoare mici V-6 și vom vedea astfel performanțe mai bune, dar și economie de combustibil. Nostalgicii însă vor simți lipsa zgomotului produs de motorul V8 (și noi înțelegem din plin acest sentiment pentru că era un sunet destul de plăcut ).